رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اضافه شدن ۹ بیمار کرونایی دیگر خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۳۲ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 12 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان  گفت: با دریافت نتیجه آخرین نمونه ها، ۹ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۳۲ نفر رسید.

او افزود: این بیماران همگی اهل جهرم و یک نفر از آن‌ها از طریق بیمار یابی شناسایی و بقیه با علائم مراجعه کرده اند. آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

رحمانیان ادامه داد: دومین بیمار فوتی کرونا ویروس درجهرم آقایی ۹۲ ساله بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در جهرم به بهبودی قطعی رسیده و از قرنطینه خانگی خارج شده اند و تعداد بهبود یافتگان قطعی از کرونا ویروس در جهرم به ۳۲ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: متاسفانه با باز شدن اصناف شاهد تجمع مردم در شهر هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

رحمانیان از شهروندان خواست برای حفظ جان خود و عزیزانشان این بیماری خطرناک را جدی بگیرند و گفت: رعایت اصول بهداشتی از الزامات پیشگیری از این بیماری است.

او یادآور شد: با توجه به رعایت نکردن اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی از سوی شهروندان شاهد رشد ناگهانی بیماران در جهرم در هفته‌های آتی خواهیم بود.

رحمانیان ادامه داد: شستشوی مداوم دست‌ها و زدن ماسک در محیط‌های شلوغ از اقدامات مهم در پیشگیری از این بیماری است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار